^Нагору
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

4831621
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Попередній тиждень
За весь час
1039
5106
12120
46009
4831621

Ваш IP: 3.224.147.211
Сьогодні: 29-03-2024

Правове виховання дошкільників

з використанням творів В. Сухомлинського

«Перш ніж дитина осмислить усю глибину тієї істини,

що вона – громадянин своєї країни, і це покладає на неї

великі обов’язки, вона має навчитись платити добром

за добро, творити своїми силами щастя і радість

іншим людям»

(В.Сухомлинський)

Дитинство – найважливіший період у житті дитини. І саме в цей періодвона потребує найбільшої уваги і захисту. Формування ціннісної моральної та правової практики для найкращого забезпечення інтересів дітей – одне з найважливіших завдань, що стоїть перед колективом нашого навчального закладу.

Захист прав дитини, забезпечення нормативів законодавчої бази потребує участі кожного педагога, кожного працівника дитячого садка. Всі зусилля колективу направлені на створення комфортного життя, змістового в усьому розмаїтті, емоційно насиченого, позитивно забарвленого. Слова В.Сухомлинського: «Дитина – ніжний пагін, слабенька гілочка, що стане могутнім деревом, і тому дитинство потребує особливої турботи, ніжності, обережності», стали однією сходинкою, яка забезпечує комфортність дитини в широкому значенні цього слова.

Навчання правам людини – це довготривалий процес і здійснюється він на всіх етапах навчання і виховання дитини.

Основними напрямками роботи з дітьми з правової культури є:

- Допомогти кожній дитині проявити свою індивідуальність; разом з тим показати як унікальність, так і рівність кожної дитини.

- Вчити толерантно спілкуватися один з одним; виховувати вміння мати свою точку зору та з повагою відноситись до думок інших.

- Формувати уявлення про основні потреби дитини (здоров’я, житло, їжа, відпочинок).

- Заохочувати дітей до знань про родинні стосунки, особливості різних народів світу, формування розуміння важливості миру в суспільстві. Роль педагога в наданні цих знань складно переоцінити. Саме від нього залежить, яку атмосферу, який настрій він створить.

Для вирішення цих проблем в ЗДО створені належні умови для фізичного і психічного розвитку дитини та відповідне предметне середовище: на території садочку є куточок лісу, саду, город, квітники; естетично оформлені музична і фізкультурна зала, прогулянкові майданчики.

Ввести дитину в складний світ людських взаємин, відносин – першочергове завдання, над яким працюють педагоги закладу. Саме з раннього віку діти проходять емоційну школу, школу добрих почуттів, де в грі вони відображають добре ставлення до дійсності, до рідних людей, тварин, природи.

«Умій відчувати поряд із собою людину, умій розуміти її душу, бачити в її очах складний духовний світ…» - ці слова В.Сухомлинського пам’ятають вихователі під час формування у дітей початкової правової освіти. Серед різноманіття ігор, які проводяться у закладі, значне місце посідають дидактичні ігри: «Лото настроїв», «Добери почуття», «Порівняй героїв казки»; ігри-вправи на актуалізацію «Я», «Хто в нашій групі найбільш відповідальний (працьовитий, сміливий)», «Кому можна доручити…?»; ігри-вправи, в яких дітям пропонують розв’язати ситуації з певним моральноправовим змістом (старші групи).

Значну роль приділяють вихователі читанню творів художньої літератури, зокрема казок та оповідань В.Сухомлинського. Заняття «Захистіть нас від жорстокості тих, хто погано поводиться з нами», «Про права, граючи», «Що добре, що погано», «Людей люби, добро і ласку їм твори» дають можливість поповнити знання дітей з правового виховання, повноцінно формувати особистість дитини.

Великий і різнобічний вплив мають на особистість дитини театралізовані ігри, драматизація казок В.Сухомлинського. Прозові твори Василя Олександровича, оформлені у віршовану форму, дають можливість краще і швидше сприйняти і запам’ятати зміст твору. Яскраве, образне забарвлення соціальної дійсності знайомить дітей з навколишнім світом в усьому його розмаїтті. А вміло поставлені запитання педагогів спонукають дітей міркувати, аналізувати складні ситуації, робити висновки і узагальнення. Цікаво проходять розваги «В гостях у казки», «Незвичайні пригоди Вогника», «Казки В.Сухомлинського», «На пташиному дворі» та інші.

Активізації уваги батьків щодо підвищення інтересу до правового виховання дітей, збереження і захисту прав дитини вихователі надають великого значення. У ЗДО проводяться індивідуальні консультації, анкетування «Діти та їх права», «Що знають батьки про правасвоєї дитини», етичні бесіди, заняття клубу «Спілкуємося з любов’ю», використовуючи спадщину В.Сухомлинського. Його «Батьківська педагогіка» стала порадником для багатьох сімей, допомагає виховати дитину, учасника всіх сімейних справ.

Девізом своєї роботи колектив обрав «Виховувати серцем, через серце, для серця». Наші педагоги розуміють, що найкращі людські почуття – любов, дружба, взаємоповага, доброзичливість, відвертість душі йдуть від серця. Щоб стати чутливим, серце має бути вихованим, культурним, витонченим. І в цьому їм допомагає педагогічна спадщина В. Сухомлинського.

Ознайомлюючи з творчістю Василя Олександровича, застосовуючи його ідеї виховання, ми переконуємось ще і ще раз в тому, що з дітьми не можна бути нещирим, дітям належить дарувати любов та, люблячи, виховувати та навчати, разом з тим досліджувати, мріяти і фантазувати, захоплюватись і радіти, дарувати лише радість життя. У нашому садочку діти живуть у затишному світі тепла і добра, у світі творчості і фантазії.

Все добре, що починає формуватися у закладі дошкільної освіти, позначиться на подальшому житті дітей. Сподіваємось, що пізніше, у шкільному житті, зерна, посіяні вихователем, обов’язково рясно проростуть.

Copyright © 2013. ЗДО №32 Рівне Rights Reserved.