Брейн-ринг «Збережемо Планету для нащадків…»
Мета: спрямувати діяльність педагогічного колективу на формування всебічно розвиненої особистості з екологічною свідомістю та загальнолюдськими якостями; навчати дітей свідомо ставитися до оточуючого світу, розуміти особливості предметів і явищ природи; здійснювати посильні заходи з охорони і збереження природних багатств, практично застосовувати набуті в закладі дошкільної освіти знання та вміння щодо збереження навколишнього.
Завдання:
- визначити разом з педагогами сутність поняття «збереження природи»;
- збагачувати знання педагогів про особливості використання нетрадиційних форм роботи з дітьми з даного питання;
- проаналізувати погляди науковців щодо екологічного виховання;
- створювати умови щодо активізації творчих здібностей педагогів, стимулювати їх до використання інновацій.
План
Вправа «Шифрувальники» (визначення поняття «Збереження природи»).
Бесіда: «Нехай земля квітує всюди – природу збережімо, люди!»
Раунд 1. «Темна конячка».
Раунд 2. «Заморочки з бочки».
Раунд 3. «Театральні етюди».
Раунд 4. «Далі, далі…».
Раунд 5. «Музична пауза».
Раунд 6. «Долаємо стереотипи».
Раунд 7. «Лист під представників природи».
Раунд 8. «Презентація».
Хід проведення
Ведуча: Доброго дня, шановні колеги. Сьогоднішню зустріч я хочу розпочати віршем Т.Пушкарьової:
Рідна природо, тобою пишаюсь,
Жадібно фарби та звуки ловлю…
Перед земною красою схиляюсь,
Цей дивний світ я безмежно люблю.
Вважаю, що Ви здогадалися про що піде мова у ході нашої сьогоднішньої зустрічі.
Пропоную розділитися на 2 підгрупи. Підгрупи займають свої місця.
Ведуча: Шановні педагоги, маленька дитина пізнає світ з відкритою душею і серцем, і яким буде ставлення до цього світу, чи навчиться вона бути чуйною людиною і любити природу, залежить від виховання. Основою екологічного виховання дошкільнят мають стати формування емоційної сфери, розвиток естетичного почуття, любові до довкілля, піклування про власне здоров'я. Дитина має бачити себе позитивним героєм і другом природи. А формування естетичних почуттів до неї є основним показником екологогічної свідомості, культури. Отже, ми педагоги, маємо з раннього дитинства прищеплювати дітям любов до природи, бажання її берегти. І сьогодні ми проведемо брейн-ринг з теми «Збережемо Планету для нащадків».
Погляньте, будь ласка, на дошку і прочитайте словосполучення (Збереження природи). У кожній літері цього словосполучення зашифровані слова, які означають, що треба зробити, щоб наша земля була в безпеці. Вам необхідно дібрати по одному чи декілька таких слів на кожну літеру та скласти коротеньку розповідь з цими словами. Перша команда працює зі словом «збереження», друга – «природи». Переможе та команда, яка придумає більше слів та складе змістовнішу розповідь. Оцінювати Вашу роботу сьогодні будуть: директор та практичний психолог. (Педагоги розв`язують завдання).
Бесіда: Мабуть, не існує на землі людини, яка не захоплювалася б мальовничими краєвидами, не вдихала б із насолодою аромати квітів, не дивувалася б усьому незвичайному й чарівному, що дарує нам матінка Природа. Наша планета потребує постійного піклування й оберігання, до чого й спонукають людство активісти влаштовувати різноманітні заходи, приурочені цьому. Запитання до педагогів: Які заходи Ви проводите зі своїми вихованцями в повсякденному житті та приурочені до свят?
Найбільша кількість свят припадає на місяць квітень: Міжнародний день Землі; міжнародний день птахів; День навколишнього середовища. А чи знаєте ви історію святкування дня Землі?
Засновником свята вважають Джона Мортона, адміністратора американського штату Небраска, який у XIX столітті оселився на Дикому Сході та помітив, що колоністи масово вирубують дерева, а на їх місці масово виростають нові будівлі. Перспектива залишитися серед піску та скель не тішила. Тому Джон Мортон запропонував землякам один день на рік присвячувати озелененню їхнього міста. Ідея знайшла прихильників серед населення. Так виник День дерева, у який було висаджено близько мільйона дерев та кущів. І лише в 1970 році, День дерева був названий Днем Землі та набув статусу національного свята. А міжнародного статусу свято офіційно набуло в 2009 році з ініціативи ООН.
Час невпинний, і наше життя плине дуже швидко. Люди вже й не помічають, як дерева, що півстоліття милували око, раптом зникають, а на їхньому місці зводять офісні будівлі та торгово-розважальні комплекси. Можливо, катаклізми та зміни клімату – це її намагання привернути до себе увагу?
Запитання до педагогів: Як можуть піклуватися про природу діти-дошкільники? (очистити від сміття прилеглу територію, посадити дерево на власному подвір`ї, полити квіти на підвіконні, погодувати домашніх тварин тощо).
Раунд 1. «Темна конячка»
Ведучий загадує загадки обом командам одночасно. Їх треба відгадати швидше за команду суперника. Загадки:
Це і краса, і здоров`я, і захисник, і постачальник сировини.(Ліс).
Без рук, без ніг, а будинок будує. (Пташка).
Посади дерево – подякують люди, а зрубаєш дерево – (проклянуть люди).
Що то воно: у воді водиться, з хвостом родиться, а як виросте, хвіст відпадає (Жаба).
Раунд 2. «Заморочки з бочки»
Ведучий пропонує представникам команд по черзі «діставати» з бочки запитання і відповідати на них. ( Додаток 1)
Раунд 3. «Театральні етюди».
Ведучий запрошує по 3 представники від кожної команди в зону «імпровізованої» сцени та роздає їм конверти з листівками, де зазначено об`єкт чи явище природи, які треба зобразити у формі пантоміми. Команда суперників має відгадати, який саме об`єкт чи явище їм показали. Завдання для І команди: їжак, дятел, дощ.
Завдання для ІІ команди: папуга, жирафа, сніг.
Раунд 4. «Далі, далі…»
Ведучий ставить командам по черзі серію запитань. За 1 хвилину треба дати якнайбільше відповідей. Якщо команда не знає відповіді, то каже:
« Далі, далі».. Час визначається за допомогою пісочного годинника.
(Додаток 2)
Раунд 5. «Музична пауза»
Ведучий пропонує по черзі кожній команді «наспівати» мотиви українських народних пісень про природу, природні об`єкти чи явища. На якій команді гра зупиниться та команда і стає переможцем.
Раунд 6. «Долаємо стереотипи»
Ведучий пропонує визначити негативні наслідки відомих стереотипів у змісті екологічного виховання дошкільників та знайти шляхи їх подолання. (Додаток 3)
Раунд 7. «Лист від представників природи»
Ведучий роздає командам конверти із завданням:
Переможе та команда, яка назве більшу кількість аргументів. (Додаток 4)
Раунд 8. «Презентація».
Ведучий по черзі запрошує представників команд до презентації:
Підведення підсумків
Ведучий надає слово журі. Підбиваючи підсумки журі враховує злагодженість у роботі, винахідливість, ерудованість, творчість та почуття гумору.
Додатки
Додаток1
Додаток 2
Запитання до першої команди:
Запитання до другої команди:
Додаток 3
Додаток 4
Лист від Жабки
Важко нам, жабам, жити на цьому світі. Ніхто нас не любить, не цінує та не поважає. Всі вважають нас гидкими та некрасивими. А про те, що ми корисні, мабуть, ніхто й не знає..
Лист від Мухоморчика
Красивими нас вважають на перший погляд. А коли близько підійдуть, роздивляться, то відразу нехтують: топчуть, ламають, ногами жбурляють.А ми ж ой як потрібні в природі!