^Нагору
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

1895590
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Попередній тиждень
За весь час
105
2478
11670
25434
1895590

Ваш IP: 34.225.194.144
Сьогодні: 12-12-2019

МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА

Брейн-ринг «Збережемо Планету для нащадків…»

Мета: спрямувати діяльність педагогічного колективу на формування всебічно розвиненої особистості з екологічною свідомістю та  загальнолюдськими якостями; навчати дітей свідомо ставитися до оточуючого світу, розуміти особливості предметів і явищ природи; здійснювати  посильні заходи з охорони і збереження природних багатств, практично застосовувати набуті в закладі дошкільної освіти знання та вміння щодо збереження навколишнього.

Завдання:

-  визначити разом з педагогами сутність поняття «збереження природи»;

- збагачувати знання педагогів про особливості використання нетрадиційних форм роботи з дітьми з даного питання;

- проаналізувати погляди науковців щодо екологічного виховання;

- створювати умови щодо активізації творчих здібностей  педагогів, стимулювати їх до використання інновацій.

                                                    План

Вправа «Шифрувальники» (визначення поняття «Збереження природи»).

Бесіда: «Нехай земля квітує всюди – природу збережімо, люди!»

Раунд 1. «Темна конячка».

Раунд 2. «Заморочки з бочки».

Раунд 3. «Театральні етюди».

      Раунд 4. «Далі, далі…».

Раунд 5. «Музична пауза».

Раунд 6. «Долаємо стереотипи».

Раунд 7. «Лист під представників природи».

Раунд 8. «Презентація».

                                                       Хід проведення

Ведуча: Доброго дня, шановні колеги. Сьогоднішню зустріч я хочу розпочати віршем Т.Пушкарьової:

Рідна природо, тобою пишаюсь,

Жадібно фарби та звуки ловлю…

Перед земною красою схиляюсь,

Цей дивний світ я безмежно люблю.

Вважаю, що Ви здогадалися про що піде мова у ході нашої  сьогоднішньої  зустрічі.

Пропоную розділитися на 2 підгрупи. Підгрупи займають  свої місця.

Ведуча: Шановні педагоги, маленька дитина пізнає світ з відкритою душею і серцем, і яким буде ставлення до цього світу, чи навчиться вона бути чуйною людиною і любити природу, залежить від виховання. Основою екологічного виховання дошкільнят мають стати формування емоційної сфери, розвиток естетичного почуття, любові до довкілля, піклування про власне здоров'я. Дитина має бачити себе позитивним героєм і другом природи. А формування естетичних почуттів до неї є основним показником екологогічної свідомості, культури. Отже, ми педагоги, маємо з раннього дитинства прищеплювати дітям любов до природи, бажання її берегти. І сьогодні ми проведемо брейн-ринг  з теми «Збережемо Планету для нащадків». 

Погляньте, будь ласка, на дошку і прочитайте словосполучення (Збереження природи). У кожній літері  цього словосполучення  зашифровані слова, які означають, що треба зробити, щоб наша земля була в безпеці. Вам необхідно дібрати по одному чи декілька таких слів на кожну літеру та скласти коротеньку розповідь  з цими словами. Перша команда працює зі словом «збереження», друга – «природи». Переможе та команда, яка придумає більше слів та складе змістовнішу розповідь. Оцінювати Вашу роботу сьогодні будуть: директор та практичний психолог. (Педагоги розв`язують завдання).

Бесіда: Мабуть, не існує на землі людини, яка не захоплювалася б мальовничими краєвидами, не вдихала б із насолодою аромати квітів, не дивувалася б усьому незвичайному й чарівному, що дарує нам матінка Природа.  Наша планета потребує постійного піклування й оберігання, до чого й спонукають людство активісти влаштовувати різноманітні заходи, приурочені цьому. Запитання до педагогів: Які заходи Ви проводите зі своїми вихованцями в повсякденному житті та приурочені до свят?

Найбільша кількість свят припадає на місяць квітень: Міжнародний  день Землі; міжнародний день птахів; День навколишнього середовища.  А чи знаєте ви історію святкування дня Землі?

Засновником свята вважають Джона Мортона, адміністратора американського штату Небраска, який у XIX столітті оселився на Дикому Сході та помітив, що колоністи масово вирубують дерева, а на їх місці масово виростають нові будівлі. Перспектива залишитися серед піску та скель не тішила. Тому Джон Мортон  запропонував землякам один день на рік присвячувати озелененню їхнього міста. Ідея знайшла прихильників серед населення.  Так виник День дерева, у який було висаджено  близько мільйона дерев та кущів.  І лише в 1970 році, День дерева був названий Днем Землі та набув статусу національного свята. А міжнародного статусу свято офіційно набуло в 2009 році з ініціативи ООН.

Час невпинний, і наше життя плине дуже швидко. Люди вже й не помічають, як дерева, що півстоліття милували око, раптом зникають, а на їхньому місці зводять офісні будівлі та торгово-розважальні комплекси. Можливо, катаклізми та зміни клімату – це  її намагання привернути до себе увагу?

Запитання до педагогів: Як можуть піклуватися про природу діти-дошкільники? (очистити від сміття прилеглу територію, посадити дерево на власному подвір`ї,  полити квіти на підвіконні, погодувати домашніх тварин тощо).

Раунд 1. «Темна конячка»

Ведучий загадує загадки обом командам одночасно. Їх треба відгадати швидше за команду суперника. Загадки:

Це і краса, і здоров`я, і захисник, і постачальник сировини.(Ліс).

Без рук, без ніг, а будинок будує. (Пташка).

Посади дерево – подякують люди, а зрубаєш дерево –  (проклянуть люди).

Що то воно: у воді водиться, з хвостом родиться, а як виросте, хвіст відпадає (Жаба).

Раунд 2.  «Заморочки з бочки»

Ведучий пропонує представникам команд по черзі «діставати» з бочки запитання і відповідати на них. ( Додаток 1)

Раунд 3. «Театральні  етюди».

Ведучий запрошує по 3 представники від кожної команди в зону «імпровізованої» сцени та роздає їм конверти з листівками, де зазначено об`єкт чи явище природи, які треба зобразити у формі пантоміми. Команда суперників має відгадати, який саме об`єкт чи явище їм показали.  Завдання для І команди: їжак, дятел, дощ.

Завдання для ІІ команди: папуга, жирафа, сніг.

Раунд 4. «Далі, далі…»

Ведучий ставить командам по черзі серію запитань. За 1 хвилину треба дати якнайбільше відповідей. Якщо команда не знає відповіді, то каже:

« Далі, далі».. Час визначається за допомогою пісочного годинника.

(Додаток 2)

Раунд 5.  «Музична пауза»

Ведучий пропонує по черзі кожній команді «наспівати» мотиви українських народних пісень про природу, природні об`єкти чи явища. На якій команді гра зупиниться та команда і стає переможцем.

Раунд 6. «Долаємо стереотипи»

Ведучий пропонує  визначити негативні наслідки відомих стереотипів  у змісті екологічного виховання дошкільників та знайти шляхи їх подолання. (Додаток 3)

Раунд 7.  «Лист від представників природи»

Ведучий роздає командам конверти із завданням:

  • Довести корисність жаб у листі «Лист від Жабки»
  • Довести корисність мухоморів «Лист від Мухоморчика»

Переможе та команда, яка назве більшу кількість аргументів. (Додаток 4)

Раунд 8. «Презентація».

Ведучий по черзі запрошує представників команд до презентації:

  • «екологічно корисного бутерброду»;
  • вітамінного напою.

Підведення підсумків

Ведучий надає слово журі. Підбиваючи підсумки журі враховує злагодженість у роботі, винахідливість, ерудованість, творчість та почуття гумору.

                                               Додатки

Додаток1

  • В якому віці діти починають чергувати в куточку природи?(старший вік).
  • З якого віку треба починати виховувати любов та бережне ставлення до всього живого ?(від народження).
  • Яка форма роботи з екологічного виховання проводиться з дітьми щодня?(спостереження).
  • З чого починається ознайомлення дітей з природнім об`єктом? (з розглядання).
  • Який вид ігор використовується для ознайомлення дітей з  природою? (дидактичні ігри).
  • Який вид заняття із ознайомлення з довкіллям завжди проводиться на природі? (екскурсія).

Додаток 2

Запитання до першої команди:

  • Як називається рослинний світ? (Флора)
  • Як називаються місця для рідкісних тварин та птахів? (Заповідники)
  • Група птахів? (Зграя)
  • Наука про птахів? (Орнітологія)
  • Хто автор картини «Ранок у сосновому лісі»? (Іван Шишкін)
  • Відома передача про тварин? («У світі тварин»)
  • Орган слуху? (Вухо)
  • Який газ виділяють зелені рослини? (Кисень)
  • Процес споживання рослинами вуглекислого газу та виділення кисню? (Фотосинтез)
  • Як називається водна оболонка Землі? (Гідросфера)
  • Як називають шкідливі рослини? (Бур’ян)
  • Чи має запах чиста вода? (Ні)
  • Як називається стрибуча зелена комаха? (Коник)
  • Що таке Асканія-Нова? (Заповідник)
  • Як називається хатинка птаха? (Гніздо)
  • Як ще називають календулу? (Нагідки)
  • Яку рослину називають квіткою сонця? (Соняшник)
  • У жіночому роді – зброя, а в чоловічому – південна рослина? (Граната – гранат)
  • Назва якої рослини – група крові? (Череда)
  • З якої рослини виготовляють ментолову олію? (З м’яти)

Запитання до другої команди:

  • Як називається тваринний світ? (Фауна)
  • Книга – каталог рідкісних тварин та рослин? (Червона книга)
  • Підземна частина рослини? (Корінь)
  • Група риб? (Косяк)
  • Яка наука вивчає все про собак? (Кінологія)
  • Хто автор картини «Шпаки прилетіли»? (Олексій Саврасов)
  • Метеорологічні умови, властиві певній місцевості? (Клімат)
  • Куди впадає річка Дунай? (у Чорне море)
  • Орган зору? (Око)
  • Як називається повітряна оболонка Землі? (Атмосфера)
  • Пристосування організмів до нових умов існування? (Адаптація)
  • Що зображує художник, коли пише пейзаж? (Природу)
  • Вони бувають і дикі, і домашні? ( Тварини)
  • Де мешкає лисиця? ( У норі)
  • Головним джерелом забруднення повітря є: АЕТ, ТЕС, чи ГЕС? (ТЕС)
  • Як називається метелик жовтого кольору? (Лимонниця)
  • У якої рослини є зуби, і голова? (У часнику)
  • Кущ, що символізує Україну? (Калина)
  • Назва якої трави є назвою ляльки? (Петрушка)
  • Коли температура тіла у горобця вища: взимку чи влітку? ( Однакова)

Додаток 3

  • Людина – цар, володар природи.(У дітей слід сформувати уявлення про людину як органічну частку природи).
  • Тварини та рослини є шкідливі, небезпечні та корисні.(Формувати в дітей уявлення про те, що в природі всі живі організми співіснують у гармонії. З позиції екології всі тварини та рослини є ланками одного ланцюга, і кожна з них виконує свою незамінну роль у природі).
  • Необхідно охороняти природні об`єкти, тому що вони приносять користь людині.(Природа самоцінна, і охороняти її треба насамперед від бездумного втручання людини).
  • Людина має вдосконалювати природу, допомагати їй та примножувати її скарби. (Природа живе за власними законами, без допомоги людини. «Поліпшувати природу можна лише там, де людина своїм втручанням у природне середовище вже порушила екологічну рівновагу. У природних умовах будь-яка діяльність людини має враховувати закони самої природи).

Додаток 4

Лист від Жабки

Важко нам, жабам, жити на цьому світі. Ніхто нас не любить, не цінує та не поважає. Всі вважають нас гидкими  та некрасивими. А про те, що ми корисні, мабуть, ніхто й не знає..

Лист від Мухоморчика

Красивими нас вважають на перший погляд. А коли близько підійдуть, роздивляться, то відразу нехтують:  топчуть, ламають, ногами жбурляють.А ми ж ой як потрібні в природі!

Copyright © 2013. ЗДО №32 Рівне Rights Reserved.