^Нагору
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

616976
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Попередній тиждень
За весь час
1677
2546
9316
56279
616976

Ваш IP: 54.234.233.48
Сьогодні: 21-02-2018

МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА

Інтерактивна форма роботи з кадрами

«Методичний колаж»

на тему:

«Імідж сучасного дошкільного навчального закладу»

 Мета гри:

* визначити проблеми дошкільного навчального закладу та пріоритетні шляхи їх усунення для створення позитивного іміджу закладу.

* сприяти активізації творчого пошуку педагогів;

* скласти портрет педагога сучасного дошкільного навчального закладу;

* стимулювати бажання формувати позитивний імідж педагогічного колективу ДНЗ;

Очікувані результати:

* спонукати педагогів діяти у напрямі позитивних змін з чітким баченням поставленої мети та способів її досягнення;

* згуртувати учасників освітнього процесу навколо поставленої мети;

* допомогти кожному педагогу усвідомити особисту відповідальність за розвиток дошкільного закладу;

* створити атмосферу підтримки і порозуміння у педагогічному колективі;

* розвивати стратегічне, корпоративне, інноваційне мислення педагогів.

Обладнання:

* магнітно-маркерна дошка;

* макети: «Дошкільний заклад», «Портрет вихователя»;

* малюнок «сходинки»;

* папір різного кольору;

* маркери, ручки;

* музика моря

Хід гри

(Педагоги займають місця за 4 столами згідно кольорових фішок)

       Ведучий: Доброго дня, колеги!

З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою.

Хто чує мене – кивніть головою.

Хто бачить мене – прошу оком моргнути,

Хто любить дітей, прошу встати

Хто веселий, енергійний – ви всім усміхніться.

Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться.

Хто працює над собою, іде вперед сміло,

Похитайте головою вправо і вліво, вправо і вліво.

Почитати кому охота, любить хто свою роботу

І про імідж садка дбає, перспективи намічає

Поплещіть, вас побачить я хочу.

           Отже в залі зібралися веселі, творчі, працьовиті педагоги. І ми можемо розпочати свою роботу.

Формулювання правил гри

Ведучий: Китайська народна мудрість говорить: «Не дай вам Бог жити у часи змін». Сучасний світ змінюється з неймовірною швидкістю. Змінюється клімат, соціальні системи, відносини. Стрімко розвивається наука й освіта.

Тож сьогодні система освіти потребує від педагогів співучасті, «спів думки». Педегог, який споглядає, сліпо виконує вказівки керівництва, більше не може забезпечити ефективний і результативний освітній процес.

Проте, може варто посперечатися з китайською мудрістю? Час змін – це час найбільших можливостей! Важливо побачити ці зміни, перейнятися ними, а отже крокувати в ногу з часом.

Визначення мети

Вдала колективна робота завжди приносить плідний результат.

І сьогодні ми з вами пограємо у гру «Методичний колаж» -- «Імідж дошкільного навчального закладу». Його мета:

- визначити проблеми дошкільного навчального закладу та намітити покрокові шляхи їх усунення для формування позитивного іміджу закладу;

-- допомогти кожному педагогу усвідомити особисту відповідальність за розвиток ДНЗ.

Перед нами стоїть дуже цікаве і важливе завдання: не лише вивчити поле діяльності закладу, а й визначити можливості «вирощування» на цьому полі чогось якісно нового й корисного. Упевнена, що разом ми зможемо із цим упоратися.

Давайте скомпонуємо правила гри.

  • не втрачати свій і чужий час даремно;
  • ділитися своїми міркуваннями;
  • не вдаватися до оцінних суджень і образ;
  • говорити по одному – всі інші мають слухати;
  • враховувати всі висловлені думки;
  • пам’ятати – результат роботи залежить від активності кожного учасника і групи в цілому.

Вправа «Нас із вами об’єднує…»

Ведучий: Для розминки виконаємо таку вправу. Порадьтеся і виберіть із наявних піктограм, що на вашу думку об’єднує нас, і прикріпіть на макет дошкільного навчального закладу.

Ведучий: Отже, ми всі з вами різні, але нас об’єднує: любов до дітей, педагогічна освіта, прагнення до змін, мрії про краще майбутнє, цілесяпрмованість, творчість, доброта, турбота про навколишній світ, патріотизм.

Аналіз діяльності навчального закладу

Ведуча: А зараз ми проведемо аналіз діяльності нашого ДНЗ. Алгоритм дій такий:

  • Педагоги, які сидять за 1 і 2 столом визначають по 5 найсильніших сторін у роботі дошкільного закладу;
  • Педагоги, які сидять за 3 і 4 столом визначають по 5 найслабших сторін діяльності закладу;
  • під час дискусійної хвилинки обговорюємо й виокремлюємо з десяти п’ять основних сильних сторін у роботі дошкільного закладу і п’ять вразливих або слабких сторін, які записуємо на стенді.

     Ведуча: Запрошую представників 1 і 2 столу озвучити визначені сильні сторони роботи закладу.

Сильні сторони ДНЗ:

-- творчі напрацювання педагогів із проблемної теми закладу «Інтеграція родинного і суспільного виховання в розв’язанні завдань БЖД»;

-- наявність додаткових платних освітніх послуг;

-- небайдужий кваліфікований педагогічний колектив (3 вихователі мають звання «вихователь-методист»);

-- створене розвивальне ігрове середовище;

-- сприятливий морально-психологічний клімат;

-- традиції колективу;

-- наявність згуртованого дитячого, батьківського колективів;

-- власний сайт в інтернеті;

-- постійний саморозвиток колективу;

-- хороші показники підготовки дітей до школи.

Ведуча: Запрошую представників 3 і 4 столів озвучити слабкі сторони діяльності закладу.

Слабкі сторони ДНЗ:

-- низький рівень матеріального становища більшості мешканців мікрорайону;

-- недостатньо укомплектований заклад кваліфікаційними кадрами;

-- відсутність яскравої зовнішньої атрибутики: девіз, герб, прапор;

-- недостатнє матеріально-технічне забезпечення;

-- не налагоджена співпраця з соціальними інститутами, вищими навчальними закладами;

-- відсутність реклами про діяльність закладу, освітні послуги;

-- немає іміджмейкера, піару закладу;

-- недостатнє застосування інформаційно-комунікаційних технологій;

-- не об’єднані спільною справою дитячий, батьківський і педагогічний колектив;

-- недостатнє використання інноваційних технологій.

(Обговорення і визначення по 5 сильних і 5 слабких сторін роботи ДНЗ)

Вправа «Сходинки»

Ведучий: П’ять основних сильних сторін є безумовною перевагою роботи закладу і не повинні бути втраченими у процесі розвитку.

Слабкі сторони негативно впливають на створення позитивного іміджу закладу. Тому наші зусилля та енергію ми спрямуємо на те, щоб «вразливі сторони» діяльності нашого закладу зробити сильними. Для цього визначимо покрокові шляхи подолання слабких сторін для розвитку і підняття іміджу закладу. На другій сходинці напишемо «завтра» на третій – «через тиждень», на четвертій – «через місяць», на п’ятій – «через рік» і на шостій – «через два роки».

Подумайте, порадьтеся і визначіть, що ми можемо зробити завтра, через тиждень, через місяць, через рік і через два роки.

(завтра - розпочати виготовлення зовнішньої атрибутики;

через тиждень – працювати над рекламою закладу, відзняти телепередачу за участю дітей, педагогів, розробити буклети про надання ДОПП;

через місяць – ефективніше застосовувати ІКТ;

через рік – покращити матеріально-технічне забезпечення, поповнити ігрові розвивальні осередки;

через 2 роки – укомплектувати заклад кваліфікаційними кадрами).

Ведучий: Отже ми визначили покрокові шляхи подолання слабких сторін дошкільного навчального закладу у формуванні позитивного іміджу.

Вправа «Морські зірки»

Ведучий: А зараз я вам прочитаю притчу Бруно Ферреро «Морські зірки». Пропоную зручно влаштуватися на своїх місцях, розслабитися, забути всі проблеми і налаштуватися на сприйняття розповіді. Можна заплющити очі, щоб краще уявити те середовище, про яке йтиметься у розповіді. (Звучить інструментальна музика із колекції «Музика моря»).

Ведучий: На морі лютувала страшна буря. Сильні пориви холодного вітру, здавалося прошивали воду, і вона підносилася догори велетенськими хвилями, що падали на пляж, немов удари ковальського молота. І кожна хвиля на десятки метрів викидала раків, молюсків та інших морських мешканців…

Та ось буря стихла – так само раптово, як почалася. Море заспокоїлося і повернулося до звичного стану. Однак пляж тепер суціль укрило болото, у якому звивалися тисячі морських зірок, викинутих із води. І було їх стільки, що берег здавався рожевим.

Це явище привернуло увагу багатьох людей з цілого узбережжя. Приїхали навіть знімальні групи, аби сфільмувати незвичайну картину.

Морські зірки вже майже не рухалися, вони вмирали.

Всі стояли, дивилися і нічого не робили.

Раптом маленький хлопчик відпустив руку батька, зняв черевички і шкарпетки та кинувся на берег. Хлопчина нахилявся, підбирав малесенькими рученятами зірки, біг до води, і випускав їх у воду. Один чоловік крикнув: «Що ти робиш, дитино?»

«Повертаю у воду морських зірочок. Бо на березі вони всі загинуть», -- відповів хлопчик.

«Але тут тисячі морських зірок! Ти не зможеш порятувати їх усіх! Їх надто багато! – правив своєї чоловік. «Ти не зможеш нічого змінити!»

Хлопчик нахилився, що підняти ще одну зірку, і, вкидаючи її до води, вимовив: «А проте я змінив для оцієї зірочки!»

Чоловік якусь хвилю мовчав, а потім і сам почав збирати зірочок і відносити їх до моря. Далі до них приєдналися всі люди, які стояли на березі.

І так було порятовано всіх зірок.

Ведучий коментує притчу: Педагог, подібно маленькому хлопчику, є тим, хто першим готовий змінити світ. Коли всі навколо кажуть, що нічого змінити не можна, педагог продовжує «сіяти розумне, добре, вічне». Пам’ятаймо: для того, щоб змінити щось на краще у цілому світі, інколи саме нам потрібно зробити перший крок.

Вправа «Портрет вихователя» (показати)

Ведучий: А зараз я пропоную вам скласти портрет сучасного вихователя, педагога, генератора ідей в піднятті іміджу закладу.

(4 групи педагогів працюють над виконанням завдання)

1 група – на квіточках пише якими уміннями, здібностями повинен володіти сучасний вихователь, і на голову кріпить віночком.

2 група – на стрічках пише на що направлені ці здібності, на співпрацю з ким? (кріпить до віночка)

3 група – на сердечках пише духовні якості, які характеризують сучасного вихователя (кріплять на блузку)

4 група – складає портфоліо сучасного педагога і вкладає в ранець.

Ведучий: Ось ми і склали портрет вихователя сучасного дошкільного закладу. А тепер погляньте на сходинки, на них залишилася вільною перша сходинка. Давайте напишемо на ній, що ми сьогодні вже зробили на шляху до означеної нами мети. (склали портрет сучасного вихователя, зрозуміли про відповідальність кожного за створення позитивного іміджу закладу,…)

Отже, ми з вами склали методичний колаж, направлений на підняття іміджу нашого дошкільного закладу, намітили покрокові шляхи розв’язання проблем закладу. Сподіваюся, що разом, спільними зусиллями ми зможемо досягнути плідних результатів на цьому шляху. Наш дошкільний навчальний заклад буде посідати гідне місце серед закладів міста Рівне. (показ малюнка)

За плідну роботу пропоную поласувати родзинками і бажаю знайти ту родзинку, яка буде відрізняти наш заклад від інших дошкільних закладів міста.

Бажаю всім творчості, оптимізму, впевненості у завтрашньому дні!

Copyright © 2013. ДнЗ №32 Рівне Rights Reserved.