Конспект заняття “Морська подорож”
для старшої групи
Завдання: створити для дітей позитивний настрій, познайомити з професією “Матроси”, підтримувати бажання танцювати, виховувати товариськість, вміння узгоджувати свої дії в команді, продовжувати формувати ціннісне ставлення до здоров’я. Закріплювати вміння лазити по драбині з переходом на інший проліт, продовжувати формувати правильну поставу, проводити профілактику плоскостопості, розвивати почуття рівноваги, вправляти у метанні в горизонтальну ціль, тренувати навички носового дихання.
Обладнання: відеозапис “Запрошення від Нептуна”, доріжки “здоров’я”, доріжка з “ніжками”, мішечки з піском 6 шт., палиці гімнастичні 6 шт., мат гімнастичний, дзвіночок, “трюми” - секції з обручів, м’ячі пластмасові малі 12 шт., коробка із зображенням дельфіна, канат, масажні м’ячики 12 шт, костюм Нептуна.
Хід заняття
Організаційний момент.
Фізінструктор: на мою електронну пошту прийшов лист із запрошенням. Давайте підійдемо до телевізора (планшету) і разом подивимось.
На екран виводиться попередній відеозапис “Запрошення від Нептуна”
Текст Нептуна. Я володар морів і океанів Нептун маю подарунок для вас. Ось їжачки морські, вони голочками своїми масаж роблять. Припливіть до мене, їжачків заберете ще й на чарівних тваринках дозволю покататися.
Фізінструктор: як гадаєте, малята, зможемо до Нептуна добратись? (відповідь дітей). А на чому подорожувати морем найкраще? Вірно, на кораблі. Тож я кажу чарівні слова : “крібле, крабле, бам” – матросами сьогодні бути вам. Я буду капітаном, а ваш вихователь моїм помічником. Тож вперед, до корабля.
Вступна частина.
Крокуємо до корабля (ходьба звичайним кроком),
Обійдемо великий корабель (ходьба приставним кроком правим і лівим боком)
Ходьба «по вузенькій стежинці» ,
Ходьба по канату приставним кроком,
До корабля крокуємо і ніжки тренуємо ( ходьба по доріжках “здоров’я”, стрибки за зразком доріжки з “ніжками”),
Ходьба.
Фізінструктор: ось ми і на кораблі. Пропоную перед відправленням зробити розминку для юних матросів. Через центр залу у три колони шикуйсь! (перешикування).
Виконують розминку під пісню “На палубі матроси”. Рухи на вибір фізінструктора.
Перешикування в одну колону.
Основна частина.
Фізінструктор: ви молодці, вже розім’ялись, до відплиття приготувались. Одна команда разом зі мною буде тренуватися на верхній палубі: тут нам потрібно перенести вантаж по лавочці (ходьба по гімнастичній лаві з мішечком на голові), піднятись на мачту і подзвонити в дзвінок (лазіння по драбині з переходом на інший проліт), і перестрибуючи перешкоди повернутись в кінець колони. А інша команда в цей час з моїм помічником на нижній палубі пролізуть через трюми (прорізання в обручі),перевірять роботу гвинтів (вітрячок закріплений на стояку), пройдуть по морському канату (ходьба по канату), і пограють з дельфінами м’ячиками (метання м’ячів у коробку).
Потім по свистку міняємося місцями. Згідні? (відповідь дітей). То ж часу не гаємо і починаємо.
Перешикування у дві колони, виконання рухів. ( 2 рази).
Фізінструктор: молодці, матроси. Корабель готовий до подорожі. Давайте дружно візьмемо весла.
Імітація веслування.
Звучить музика, з’являється Нептун.
Нептун: бачу корабель у морі, гості мої прибули. Дякую що відвідали мене. Обіцянку свою виконаю, з морськими їжачками познайомлю, масаж як робити навчу. Будете і здоров’я добре мати і настрій пречудовий. Утворіть коло, сядьте на килимок і слухайте уважно.
Масаж м’ячиками проводять під супровід шуму моря.
Нептун: візьміть їжачка ( м’ячик масажний), покачайте його між долоньками, так він з вами познайомиться. Тепер від долоньки прокотіть його по ручці до плеча і поверніться назад на долоньку. Давайте і з другої долоньки їжачок покотиться до плеча і повернеться. Чудово. А зараз помасажуємо наші ніжки: від верху ніжки їжачок котимо до носочка і повертаємось. І іншу ніжку не забудемо, теж помасажуємо. І про спинки наші подбаємо: прикладемо їжачка до спинки товариша, що сидить перед вами
- Масаж спини зверху – вниз;
- Масаж спини зліва – направо;
- Масаж спини коловими рухами.
Нептун: сподобались вам їжачки морські? Тоді беріть їх до себе у садочок, займайтесь спортом, будьте здорові і ще у гості припливайте. Я у море повертаюсь, вам коників морських залишаю. Люблять вони наввипередки скакати. Бувайте!
Фізінструктор: подякуємо,малята, за подарунки. Пропоную влаштувати перегони (естафета на фітболах).
Заключна частина.
Перешикування у коло.
Фізінструктор: гарно ми повеселились, давайте відпочинемо і морським повітрям подихаємо.
Дихальна гімнастика за методикою О.М. Стрельникової:
1) “Веслярі”. В.п. - сісти, ноги нарізно. Нахилитись вперед,доторкнутись носків ніг, вимовити “Гууу!, гуууу!”. Випрямитись. Повторити 3 рази.
2) “Опустимо вітрила”. В.п. - основна стійка. Підняти руки перед собою, піднятись на носочки – вдих. Присісти на повну ступню, зробити подовжений видих зі звуками “Ш-ш-ш-а-а-а”.
3) “Пограй на трубі”. В.п. – стати прямо, ноги разом, руки зігнуті перед собою, ніби тримаючи тубу. Робити маленькі рухи пальцями, ніби граючи на трубі і говорячи “Ту – ту – ту!”. Повторити 15 – 20 с.
Фізінструктор: гарно ми час провели, але потрібно повертатись. Зараз сядемо за весла і попливемо назад.
Імітація веслування.
Фізінструктор: чи сподобалася подорож? Ще раз попливемо? (відповіді дітей)