^Нагору
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

3204925
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Попередній тиждень
За весь час
643
1312
12420
28915
3204925

Ваш IP: 54.92.164.9
Сьогодні: 22-01-2022

Інклюзивне навчання в ЗДО

Сьогодні в Україні дуже важливою є проблема освіти дітей з особливими освітніми потребами.

У зв’язку з цим розширюється та удосконалюється мережа навчальних закладів компенсую чого типу (санаторні та спеціальні), в яких безоплатно перебувають хворі діти і діти з вадами психофізичного розвитку. Але разом з цим більш широкого розвитку набуває й інклюзивна освіта, яка передбачає, що діти з особливими освітніми потребами відвідують звичайний дошкільний заклад, школу, навчаються і виховуються разом зі своїми ровесниками. Як свідчить практика передових європейських країн, більшість дітей з особливостями психофізичного розвитку може навчатись та виховуватись у навчальних закладах загального типу за умови відповідної системи освітньої роботи.

Головний принцип інклюзії: «Рівні можливості для кожного».

Конституція України, Закон України «Про освіту» гарантують усім дітям право на освіту, отже і можливість реалізувати це право в усіх державних навчальних закладах належно від статі, раси, національності, соціального та майнового стану, стану здоров’я, місця проживання та інших чинників.

Сьогодні, ми часто вживаємо новий термін «інклюзивна освіта».

Що ж дає інклюзивна освіта дитині з особливими потребами?

1. Перебування в групі зі здоровими ровесниками дає дитині з ООП можливість розвивати відповідно її віку комунікативні та соціальні навички;

2. Щодо інтелектуального розвитку — заняття з залучення дітей з особливими потребами сприяють концентрації уваги дітей, посилення їхньої мотивації до навчання;

3. Досвід успішного перебування в інклюзивній групі є добрим підґрунтям для подальшого освітнього залучення та підвищення кваліфікації протягом усього життя.

Навчання та виховання дітей з ООП передбачає використання особистісно-орієнтованих підходів у освітньому процесі, застосування індивідуальних, групових форм роботи, ураховуючи вплив різних видів розладів і хвороб на процес навчання.

Пріоритетними напрямами роботи є сприяння соціальному, емоційному та когнітивному розвитку кожної дитини для того, щоб вона почувалася неповторним, повноцінним учасником суспільного життя.

Життя серед дітей допомагає таким дітям адаптуватись до нормальних життєвих ситуацій, позбутися почуття ізольованості, відчуження. З другого боку, діти, які їх оточують, та дорослі вчаться спілкуватися та працювати разом, формується почуття відповідальності за товаришів, які потребують не лише допомоги, а насамперед — прийняття та визнання.

Одним з найважливіших плюсів в процесі інклюзивної освіти в дошкільних закладах є вирішення важливої ​​проблеми, пов'язаної з вихованням, як у дітей, так і у батьків терпимого ставлення до «особливих» дітей, поваги до них, уважного ставлення до їхніх проблем.

У дошкільних закладах освіти корекційного типу створюється можливість забезпечення раннього виявлення відхилень у розвитку і здійснення ранньої корекційної допомоги. Це доступно завдяки наявності необхідних фахівців і активної роботи психолого-медико-педагогічного консиліуму, які постійно проводять діагностику рівня розвитку дітей. Кожна дитина, що має проблеми в розвитку, може досягти значних успіхів, якщо йому будуть забезпечені комплексна діагностика, лікування, профілактична та корекційно-педагогічна допомога при адекватному навчанні і вихованні. Чим раніше починається робота по супроводу, тим вона ефективніша. Своєчасно надана адекватна допомога може змінити долю дитини навіть при серйозних вроджених порушеннях психофізичного розвитку.

Важливим є і те, що все розвиваюче середовище закладо дошкільної освіти корекційного типу спрямована на розвиток звичайних дітей і на корекцію і розвиток дітей з обмеженими можливостями здоров'я.

Copyright © 2013. ЗДО №32 Рівне Rights Reserved.