^Нагору
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

4317913
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Попередній тиждень
За весь час
5
1834
12730
45775
4317913

Ваш IP: 3.237.32.15
Сьогодні: 28-05-2023

Ігри-вправи на полегшення адаптації

      Основне завдання ігор у цей період - формування емоційного контакту, довіри дітей до вихователя. Дитина повинна побачити в вихователі добру, завжди готову прийти на допомогу людину  (як мама) і цікавого партнера у грі. Емоційне спілкування виникає на основі спільних дій, супроводжуваних посмішкою, лагідною інтонацією, проявом турботи до кожного малюка.

 

     Перші ігри повинні бути фронтальними, щоб жодна дитина не відчувала себе обділеною увагою. Ініціатором ігор завжди виступає дорослий.  Ігри вибираються з урахуванням ігрових можливостей дітей, місця проведення.

Видування мильних бульбашок

     Хід гри. Вихователь на прогулянці видуває мильні бульбашки. Пробує отримати бульбашки, похитуючи трубочкою, а не дмухаючи в неї. Рахує, скільки бульбашок може втриматися на трубочці за один раз.Намагається зловити на льоту всі бульбашки, поки вони не торкнулися землі. Наступає на мильний пузир і здивовано запитує в дітей, куди він пропав. Потім вчить кожну дитину видувати мильні бульбашки.

   (Напружувати м'язи рота дуже корисно для розвитку мови.)

Покружляти

     Матеріал. Два іграшкових ведмедики.

     Хід гри. Вихователь бере ведмедика, міцно притискає його до себе і крутиться з ним.Дає іншого ведмедика малюкові і просить також покружляти, притискаючи до себе іграшку.

 Потім дорослий читає віршик і діє відповідно до його змістом. Дитина слідом за ним виконує ті ж рухи.

 Я кружляв, кружляв, втомився,

Відпочити зупинився.

 Швидко - швидко покружляю,

Тихо - тихо покружляю,

 Я кружляв, кружляв, втомився,

 І на землю повалився.

Сонечко і дощик

     Хід гри. Діти сідають навпочіпки позаду стільців, розташованих на деякій відстані від краю майданчика або стіни кімнати, і дивляться в «віконце» (в отвір спинки стільця). Вихователь каже: «На небі сонечко! Можна йти гуляти ». Діти бігають по всьому майданчику. За сигналом: «Дощик! Швидше додому!»- Біжать на свої місця і сідають за стільцями. Гра повторюється.

Потяг

        Хід гри. Вихователь пропонує пограти в «потяг»: «Я - паровоз, а ви - вагончики». Діти стають в колону один за одним, тримаючись за одяг, вихователь стоїть попереду.«Поїхали», - говорить дорослий, і всі починають рухатися, примовляючи: «Чу - чу - чу». Вихователь веде потяг в одному напрямку, потім в іншому, потім уповільнює хід, зупиняється і каже: «Зупинка». Через деякий час потяг знову вирушає в дорогу.

Ця гра сприяє відпрацювання основних рухів - бігу і ходьби.

Сонячні зайчики

        Матеріал. Маленьке дзеркальце.

       Хід гри.Вихователь дзеркалом пускає сонячних зайчиків і говорить при цьому:

 Сонячні зайчики

 Грають на стіні.

 Помани їх пальчиком,

 Нехай біжать сюди!

 За сигналом «Лови зайчика!» Діти намагаються його спіймати.

 Гру можна повторити 2-3 рази.

Гра з собачкою

      Матеріал. Іграшкова собачка.

       Хід гри.Вихователь тримає в руках собачку і каже:

 Гав - гав! Хто там?

 Це песик в гості завітав.

Псик, ти на нас не лай.

Краще Петі лапу дай!

 Потім підходить з собачкою до дитини, ім'я якої названо, пропонує взяти її за лапу, погодувати.Приносять миску з уявної їжею, песик «їсть суп», «гавкає», говорить дитині «спасибі!»

 При повторенні гри вихователь називає ім'я іншої дитини.

Збирання «скарбів»

        Матеріал. Кошик.

       Хід гри.На прогулянці вихователь збирає разом з дитиною «скарби» (камінці, стручки, гілочки, листя, мушлі) і складає їх у кошик. З'ясовує, які «скарби» викликають у малюка найбільший інтерес (це підкаже подальші шляхи спілкування).Потім називає якийсь «скарб» і просить дістати його з кошика.

Робимо колаж

      Матеріал. Обрізки кольорового паперу, вітальні листівки, мотузочки, шматочки пінопласту, тканини і т. п.

      Хід гри. Вихователь розстеляє на столі великий аркуш щільного паперу або картону. Пензликом промазує клеєм з одного боку шматочок пінопласту (листівку і т. д.) і пропонує дитині, щоб вона наклеїла його на папір. Дозволяє малюкові самому вибирати предмети, які йому хотілося б наклеїти. Уважно спостерігаючи за діями дорослого, дитина зуміє сама намазувати клей.Завершений колаж можна повісити на видному місці, щоб всі могли їм милуватися.

 Гра сприяє розвитку творчих навичок.

Ловись, рибко

       Матеріал.Картонна коробка, металеві пробки від пляшок («рибки»), магніт,паличка і мотузка (для вудки).

      Хід гри. У картонну коробку поміщають декілька металевих пробок від пляшок, бажано різного кольору.  До одного кінця мотузки (або тасьми) прив'язують паличку, а до іншого - брусок магніту. Вихователь показує дитині, як вивуджувати «рибок» з коробки, притягаючи металеві пробки магнітом. Якщо пробки різного кольору, то малюку можна запропонувати витягнути, наприклад, червону рибу.

 Після того як будуть зроблені всі пробки, дорослий рахує їх («От скільки риб ми зловили!»). І гра починається спочатку.

 Гра сприяє розвитку узгодженості рухів.

Хто в кулачку?

      Хід гри. Вихователь розкриває кисті рук і ворушить пальцями. Потім щільно стискає кулаки таким чином, щоб великі пальці опинилися всередині.Показує дитині кілька разів, як це зробити, і просить його повторити. Можливо, доведеться допомогти йому прибрати великий палець в кулак.

 Читає віршик і разом з дитиною виконує рухи.

 Хто заліз у кулачок?

Можливо це малийжучок? (Стиснути пальці в кулак.)

 Ну-ка, ну-ка, виглядай!

Та це ж пальчик? Ай-ай-ай! (Виставити вперед великий палець.)

Гра з кистями рук

       Хід гри. (Виконуючи руху, вихователь просить дитину повторювати їх.) Дорослий опускає пальці вниз і ворушить ними - це «струмені дощу». Складає пальці кожної руки колечком і прикладає до очей, зображуючи бінокль.Малює пальцем - «пензликом» кружки на щоках дитини, проводить зверху вниз лінію з її носа і робить цятки на підборідді.

 Стукає кулаком об кулак, ляскає в долоні.Чергуючи такі дії, вихователь створює певну послідовність звуків, наприклад: стук - хлоп, стук - стук - хлоп, стук - хлоп - хлоп і т. п. 

Прогулянки по контурах різних фігур

         Матеріал. Широка щільна стрічка (тасьма).

         Хід гри.За допомогою стрічки на підлозі зображують кола, квадрати, трикутники і т.д. Вихователь показує дитині, як йти по стрічці (починають з кола). Дорослий бере малюка за руку, йде разом з ним і співає на будь-який мотив: «Ми йдемо по колу, тра-ля-ля, тра-ля-ля. Ми йдемо по колу, тра-ля-ля, тра-ля-ля ».Так проходять всі фігури. Потім вихователь пробує разом з дитиною пройти по них задкуючи, боком, навшпиньках, перестрибуючи через фігуру і т. д.

 Гра сприяє розвитку уявлень про предмети.

Креслимо різні фігури

            Матеріал. Приладдя для малювання (папір, м'які кольорові олівці).

            Хід гри. Вихователь сідає з дитиною за стіл або на підлогу. Малює на папері коло. Потім дає дитині олівець і водить його рукою з олівцем по паперу, намагаючись намалювати коло.Каже йому, коли закінчить: «Яка гарна вийшла картинка». Таким же чином допомагає малюкові намалювати інші фігури, проводити зигзагоподібні лінії, і кожен раз повторює: «Яка гарна вийшла картинка». Потім пропонує дитині діяти олівцем самостійно.

Кожного разу, починаючи гру, вихователь бере олівець іншого кольору - це допоможе дитині навчитися розрізняти кольори.

 Подібні ігри сприяють розвитку творчих навичок.

Передай дзвіночок

      Матеріал. Дзвоник.

      Хід гри. Діти сидять на стільцях півколом. В центрі стоїть вихователь з дзвіночком в руках.Він дзвонить у дзвоник і каже: «Той, кого я покличу, буде дзвонити у дзвоник. Таня, йди, візьми дзвіночок ». Дівчинка стає на місце дорослого, дзвонить у дзвоник і запрошує іншу дитину, називаючи її по імені (або показуючи рукою).

Поклич

      Матеріал. М'яч.

       Хід гри. Діти сидять на стільцях. Вихователь розглядає разом з ними новий яскравий м'яч.Викликає одну дитину і пропонує пограти - покатати м'яч один одному. Потім каже: «Я грала з Колею. Коля, з ким ти хочеш пограти? Поклич ». Хлопчик кличе: «Вова, іди грати». Після гри Коля сідає на місце, а Вова кличе наступну дитину.

Все далі і вище

      Матеріал. Яскравий м'яч.

      Хід гри. Дитина сидить.Вихователь, стоячи на деякій відстані, кидає йому м'яч і примовляє: «Кинемо далі, кинемо вище». Малюк ловить м'яч.

 Вправа повторюється з іншою дитиною.

Огірочок - огірочок ...

     Хід гри.На одному кінці майданчика - вихователь (пастка), на іншому - діти. Вони наближаються до пастки стрибками на двох ногах. Вихователь каже:

 Огірочок, огірочок,

 Не ходи на той краєчок,

 Там мишка живе,

 Тобі хвостик відгризе.

 При останніх словах діти тікають, а вихователь їх наздоганяє.

Copyright © 2013. ЗДО №32 Рівне Rights Reserved.